- Әсет, Сіз қалай трэвэл-блогер болдыңыз? Саяхатқа деген құштарлық қалай пайда болды? Сіз өз тағдырыңызды саяхаттаумен қалай байланыстырдыңыз және бұл қазір негізгі табыс көзі ме?
- Мұның бәрі әйелім екеуміз көп саяхаттай бастаған кезде туындады: саяхатшылардың негізгі сұраныстары бойынша неліктен пайдалы кеңестермен, лайфхактармен және шолулармен бөліспеске деген ой пайда болды. Әлеуметтік желілерде өз парақшаларымызда көрсете бастадық: көрікті жерлер, ел ішіндегі баға саясатына шолулар, әр түрлі елдердегі азық-түлік, жалға берілетін тұрғын үй, белгілі бір қонақ үйлердің бағасы жайлы. Осы сәтте бізге адамдар көбірек жазыла бастап, біз оның құнды екенін түсіндік. Менің ойымша, барлық адамдарда саяхатқа деген құштарлық бар. Бұл, шын мәнінде, адамды тәрбиелейтін пайдалы дәрі - оның көкжиегін кеңейтіп, дүниетанымы мен санасын өзгертеді. Әрине, бұл сонымен қатар өте жағымды, жаңа нәрсені үйрену, әлемнің әр түрлі халықтарының мәдениетіне ену. Менің ойымша, өз үйінің шегінен шығу – қазақтардың түйсігінде бар нәрсе, өйткені бізде көшпенділердің қаны бар. Осылайша хобби жұмысқа айналды. Бастапқыда менің бизнесім болды және біз саяхаттауға ақша таптық. Әйеліммен бірге әлемнің 100 еліне бару өршіл мақсатын қойдық, бірақ кейіннен біздің бастамамыз блогтың арқасында ақша әкеле бастады. Ал қазір біз тек саяхаттаймыз, мен көптеген жобалардан кеттім және қазір тек трэвэл-блогымды дамытумен айналысамын.
- Біз Сіздің жаңа жобаңыз туралы естідік. Ол немен байланысты және қандай мақсатты көздейді?
- Жоба Қазақстанда туризмді дамытуға бағытталған. Бұған дейін біз тек шет елдер туралы айтқан болатынбыз, ал қазір ішкі бағыттардың дамуына өз үлесімізді қосқымыз келеді. Бұл – толығымен бастамашыл жоба. Әйелім екеуміз Қазақстан туризмінің дамуына әркім өз үлесін қоса алатынына сенімдіміз. Идеяның өзінде ерекше бірегейлік жоқ, бірақ біз үлкен Отанымыздың қалаларын аралап, жастармен араласуды жоспарлап отырмыз. Бастапқы мақсат – еліміздің барлық сұлулығы мен жан-жақтылығын көрсету. Мен бұл жоба туралы көптен бері ойладым. Біздің көпшілігімізде блогерлер арасында ақпараттық себептерде және жалпы әлеуметтік желілерде тек екі қала туралы айтылады: Алматы мен Астана, бірақ бізде әдемі әрі көрікті жерлері бар, керемет орындары бар, табиғаты ерекше басқа да көптеген тамаша қалалар бар және жобада олардың барлық бірегейлігін ашқымыз келеді.
- Бұдан басқа, екінші мақсат – жастармен диалог құру. Мен әр қалада жастармен кездесулер өткізгім келеді, онда біз аймақтың дамуын талқылай аламыз, қолдан келгенше көмек көрсетеміз және жалпы олармен өз тәжірибемізбен, басқа елдерде көргендерімізбен бөлісе аламыз. Біз ішкі туризмді қалай дамыту керек, ол үшін не қажет, қазақстандықтар ел ішінде саланы дамытуға қалай көмектесе алатыны туралы айтатын боламыз. Дамыту үшін әлеуметтік желілерді қалай пайдалану керектігін ойлау. Менің ойымша, бұл әлеуметтік пайда әкеледі, ішкі туризмнің танымал болуына және жастардың өз аймағына, туып-өскен жеріне деген құрметінің артуына әкеледі.
- Үшіншіден, біз өз жазылушыларымызға сюжеттерде қалалар туралы айтып береміз, адамдардың онда қалай өмір сүретінін көрсетеміз, негізгі көрікті жерлер мен экскурсиялық орындарды көрсетеміз, баға санаттары бойынша шолулар түсіреміз, әр түрлі базарлардағы жемістердің бағаларын білеміз, азық-түлік бағаларын талдаймыз, әр аймақтағы асүй айырмашылықтары туралы айтып береміз, танымал және толығымен жарнамаланбаған орындарды, саябақтарды, скверлерді көрсетеміз – жалпы, біздің жазылушыларымыз өз көздерімен көргісі келетін және бара алатын барлық туристік орындар. Біз таңдаған алғашқы қалалар – Шымкент, Тараз және Кентау. Біз 3 күннен кейін жолға шығамыз.
- Сіздің ойыңызша, қазіргі уақытта Қазақстанды шетелде танымал етуге не көбірек әсер етеді? Сіз көп саяхаттайсыз, біреу біздің ел туралы алыс шетелде естіді ме және естіп-білсе, ненің арқасында?
- Шығармашылықты, мәдениетті, спортты дамыту және қолдау өте үлкен әсер етеді. Менің айтайын дегенім, біздің елден тыс жерлерде танымал болатын сапалы фильмдер, бүкіл әлемде тыңдалатын жақсы музыка. Мысалы, дәл сол Димаш – оны Қытайда көптеген адамдар біледі. Мен Швейцариядан, Мексикадан, АҚШ-тан Қазақстанға тек Димаштың арқасында келген көптеген туристерді кездестірдім. Қазір жүздеген мың адам білетін Иманбек те бар. Шығармашылық адамдар біздің елімізді осылай танымал етеді. Өзіңіз қараңыз – мысалдардың бірі Таиланд, олар өте көп фильмдер түсіреді және кинода көрсетілген жерлерге қарап адамдар сол жерге барғысы келеді. Сақиналар әміршісі түсірілген Жаңа Зеландия өте танымал болды. Ал бізде әзірге шетелдіктер арасында ел туралы тек Борат фильмі арқылы айту өте танымал. Осыдан кейін кімге ренжу керек? Сондықтан, елді танымал етуде маркетингтің дамуы шығармашылық пен мәдениет арқылы құрылуы керек – бұл жақсы нәтиже береді.
- Шығармашылықтан басқа, әлемде еліміздің танымалдылығын қалай дамытуға болады деп ойлайсыз?
- Инфлюенсерлерді шақыруға болады, БАӘ-де жиі осылай жасайды. Алайда ҚР кейбір өңірлері мұндай тәжірибені көптен бері қолдана бастады. Кейде Қазақстанға трэвэл-блогерлерді, бүкіл әлемге танымал адамдарды әкеледі және бұл дұрыс. Көбіне қазір көпшілігі теледидарды емес, әлеуметтік желілерді көреді, блогерлерді бақылайды, ынталанады. Шынымды айтсам, мен өзім біреудің планетаның бір бөлігінде керемет локациямен бөліскен бейнесінің арқасында көптеген елдерге бардым. Бізді әр түрлі елдердің туризм министрліктері жиі шақырады. Бұл – пайдалы әлемдік тәжірибе.
- Мен сондай-ақ инфрақұрылыммен жұмыс істер едім. Жиі қалаларға барған кезде көретінің – бір жерде дәретханалар жабық, бір жерде жолдар қорқынышты жағдайда. Әрине, үкіметке барлық өңірлерде бір мезгілде туризмді дамыту қиынға соғады, біздің еліміз өте үлкен және Қазақстанға алғаш келген турист үшін бастапқыда қайда бару, қай бағытты таңдаған дұрыс екені белгісіз. Турист Қазақстанға бір рет қана келіп қоймай, мысалы, Алматы облысын аралап, ал оған: «Ал бізде ШҚО-да супер-орындар бар, ол жерде мұны көруге болады, ол жерде тіпті тамаша», - деп айта жақсы болар еді. Қазақстан – саяхаттау үшін өте қызықты ел. Бізде ормандар да, таулар мен шөлдер де бар. Иә, туризмді дамыту оңай емес, бірақ әлеуеті жақсы, өйткені орындар өте көркем, әдемі, тамаша.